דרכו האחרונה של אריאל שרון • גלרייה מתעדכנת

    גואל ועקנין 2 Comment on דרכו האחרונה של אריאל שרון • גלרייה מתעדכנת
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסע הלוויתו של אריאל שרון החל הבוקר כאשר גופתו הועברה לרחבת הכנסת שם יחלפו אזרחים על פני ארונו במשך היום. מחר יערך טקס ההלוויה הממלכתי כשבסופה ייקבר בחוות השקמים.

    ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון הובא על ידי שמונה אלופים לרחבת הכנסת. בין האלופים: הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, מפקד יחידת בתי הדין הצבאיים, אלוף שי יניב, מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף קובי ברק, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, מפקד פיקוד העורף, אלוף איל איזנברג ומפקד המכללות הצבאיות, אלוף יוסי ביידץ.

    מחר יישאו שמונה מאלופי צה"ל את ארונו של ראש הממשלה לשעבר, אלוף (מיל') אריאל שרון מרחבת הכנסת לטקס ההלוויה שייערך בחוות השיקמים. בין האלופים: סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, אלוף (מיל') גדי שמני, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן.

    בנוסף ייערך מחר בלטרון טקס הצדעה בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ וחברי פורום המטה הכללי.

    בנימין נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי "אנחנו נפרדים מאריאל שרון, ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל. אריק היה בראש ובראשונה לוחם ומפקד, מגדולי המצביאים שקמו לעם ישראל בזמן החדש ובמהלך תולדותיו. הוא נרתם לביטחון המדינה מנערותו, גם כלוחם צעיר במלחמת השחרור, אחר כך כמפקד במבצע סיני ובמלחמת ששת הימים, ובקרב המכריע ביותר – הובלת צה"ל במלחמת יום הכיפורים אל מעבר לתעלת סואץ, מה שהביא הלכה למעשה לסיום מוצלח של המלחמה שהתחילה בתנאים קשים מאוד למדינת ישראל.

    בתווך הוא הקים את יחידה 101 ויצק שני יסודות איתנים למאבק של ישראל בטרור – היוזמה והתגמול – והיסודות האלה עומדים לנו גם היום. הוא המשיך בפעולה הזאת גם בתפקידו כשר ביטחון, בהרחקת הטרור מגבולנו הצפוני.

    בכל תפקידיו – כשר הביטחון, כשר השיכון, כשר התשתיות, כשר החוץ – אריק תרם למדינת ישראל , וכך עשה גם כראש ממשלת ישראל. אני חושב שהוא מייצג את הדור של הלוחמים היהודים שקמו לעמנו עם חידוש עצמאותנו. הוא היה קשור לאדמה, הוא ידע שצריך להגן על האדמה, והוא הבין מעל הכל שהקוממיות שלנו זו היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אני מאמין שזכרו יישמר כאחד המנהיגים הבולטים ואחד המפקדים הנועזים בלבו של עם ישראל לעד."

    רחבת כנסת ארון שרון
    פרס אדלשטיין שרון

    פרס אדלשטיין ארון שרון

    IMG_6215 20140112_105429 20140112_114039 20140112_114036

    נרות נשמה אריאל שרון

    נרות נשמה אריאל שרון

    ארון אריאל שרון
    לוויה שרון

    ארונו של שרון בלטרון

    ארונו של שרון בלטרון

    נתניהו מספיד שרון

    פרס מספיד שרון פרס אולמרט HZ0_3761

    AVD_2942 AVD_2900

    KBG_GPO005003

    צילומים: חדשות 24, משה מזרחי

    אריאל שרון ארון אריאל שרון נרות נשמה אריק שרון
    פרס מספיד את שרון

    החזן הצבאי הראשי לוייה שרון

    IMG-20140113-WA0041

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תביאו עוד עדכונים מהלוויה של שרון. בכל זאת הוא היה רראש הממשלה שלנו.